Samstag, 2. Oktober 2010

First experience with an Italian restaurant in America

After our trip to Chicago, my host-family picked me up and took me to an Italian restaurant in Madison. When we arrived, a waiter directed us to our seat. Then another waiter came and gave us some water for free, I think this is typical. After this I wanted to choose my dish. In Germany there are only pasta, salads and pizzas but there are dishes like sandwiches filled with meat-balls and some other.
Ich meine, wer will schon Sandwiches in einem italienschen Resturant essen?!
Auf jeden Fall kam dann unser Essen, was auch wirklich sehr lecker war, jedoch sehr viel. Also habe ich mich gequaelt, das alles in mich reinzustopfen um danach festzustellen, dass der Rest der Familie sich ihren Rest des Essens einpacken laesst......
Ich denke, das ist auch typisch amerikanisch, sich sein Essen einpacken zu lassen.


Lisa
(Wer Rechtschreibfehler findet, darf sie behalten.)

1 Kommentar:

Webmaster hat gesagt…

Die Tüte für die Reste heißt wohl "doggy bag"... ;-)